Ledelseskraft

Stærk ledelse bag resultater - en analyse af virksomheders ledelseskraft


Når vi matcher virksomheder og kandidater, møder vi mange potentielle medarbejdere og hører, hvad der motiverer et bredt udsnit af ledere og specialister. Mange fremhæver blandt andet virksomheders evne til at have en klar vision, ledere som har mod til at vise vejen som rollemodeller, klare karriereveje med klare forventninger og autentiske ledere, hvor lederen tør vise sig som person i det daglige. Alle faktorer der kræver særlige lederkompetencer.

Vi må derfor rette vores fokus mod virksomhedernes ledelseskraft. Hvor stærke vi som ledere er til at binde virksomhedens vision sammen med forventninger til god ledelse. Og om vi kan definere forventninger og en fælles forståelse for, hvad vores virksomhed skal stå for, når spørgsmålet falder på, hvilke signaler der sendes ud i kandidatmarkedet. Vi ser nemlig, at god ledelse og image smelter sammen, og at det nu mere end nogensinde har indflydelse på tiltrækning og fastholdelse af de dygtigste medarbejdere.

Vi har derfor foretaget denne markedsanalyse, som tager temperaturen på centrale temaer, der alle vedrører virksomheders ledelseskraft. Via analysen giver vi nogle bud på, hvor virksomheder bør sætte ind i en tid, hvor man ikke kan komme uden om ledelseskraften som konkurrencefordel for virksomheder i konkurrenceprægede markeder - og ikke mindst i kampen for at fastholde og udvikle de dygtigste medarbejdere.

Hvor klar er vi egentlig, når vi taler om ledelseskraft?

Du kan få tilsendt analysen ved at indtaste dine oplysninger her.

Følg os