Det skal være nemt
Det er vores klare målsætning, at det skal være nemt at søge job hos os. Det håber vi, at du oplever. Derudover vil vi gerne give dig et indblik i, hvordan ansøgningsprocessen foregår. Det får du på siden her, sammen med gode råd til hvordan du kan optimere din jobsøgning.

Moment er til for Young Professionals
Som Young Professional er du i enten i slutningen af din uddannelse eller i starten af din erhvervskarriere. Kan du nikke til den beskrivelse, og er du nysgerrig på nye jobudfordringer, så kan vi hjælpe dig. 

Vi har job på forskellige niveauer, der alle er med til at bane vejen for din fremtidige karrierevej, enten som vikar eller fastansat. Vi tilbyder:

Derudover tilbyder vi faglige netværk med adgang til spændende jobtilbud, professionel rådgivning og - sparring.

Med et job via Moment er du sikret:

  • En nem og hurtig jobsøgning
  • Værdifuld erhvervserfaring
  • Kompetenceudvikling
  • Et stort professionelt netværk
  • Mulighed for at få foden inden for i den branche eller virksomhed, du drømmer om


Vores rekrutteringskonsulenter er altid klar til at give dig gode råd og støtte op om dine karriereplaner. Uanset hvor i karrieren du er, hjælper vi dig videre.

Søger du et job?

Vi har alt fra lagerjob til IT-job i spændende virksomheder.

Gode råd til din jobsøgning

Er du i tvivl om, hvordan du styrker dine jobmuligheder?

8 trin fra ansøgning til ansættelse

Når du søger et job gennem Moment, er du altid sikret en professionel ansøgningsproces. Vores rekrutteringskonsulenter sørger for, at du får en god behandling fra ansøgning til ansættelse. Ansøgningsprocessen består af følgende trin:

Opret en profil på moment.dk

Inden du søger et job gennem Moment, skal du oprette en profil, hvor du udfylder dine oplysninger. Du kan oprette en profil her.

Indtast oplysninger

Indtast oplysninger såsom erhvervserfaring og uddannelse. Jo mere du udfylder, desto bedre muligheder har vi for at vurdere, om du er det rette match til jobbet.

Skriv en ansøgning

Du skal skrive en motiveret ansøgning, der er tilpasset det job, du søger. Tjek gerne samtidig om dine erhvervserfaringer og uddannelse er opdateret.

Screening af kandidater

Vores rekrutteringskonsulenter gennemgår alle ansøgninger og vurderer hvilke kandidater, der matcher jobbet bedst. Er du ikke blandt dem, modtager du et afslag pr. mail.



Du får et opkald

Matcher du jobbet, ringer vi til dig og tager en snak om jobbet og dine kompetencer. Afhængigt af processen vil der være mulighed for, at du bliver kaldt til en personlig samtale.

Eventuel test

I nogle tilfælde skal du udfylde en test inden samtalen. Testen er en analysemetode og bruges som et samtaleværktøj, hvor du får mulighed for at uddybe dine kompetencer.

Jobsamtalen

Jobsamtalen kan både foregå over telefonen eller personligt hos Moment. Den kan også foregå personligt hos den virksomhed, du har søgt job hos.

Ansættelse

Vurderer vores rekrutteringskonsulenter, at du er den bedst kvalificerede til jobbet, kontakter vi dig pr. telefon hurtigst muligt for at dele den gode nyhed med dig.

Tilmeld dig vores jobmail

Få de nyeste jobmuligheder tilsendt.

FAQ

  • Ansøgning
  • Profil
  • Job
  • Andet

Hvis du vil være vikar gennem os, skal du oprette en profil. Det er efterfølgende både nemt og hurtigt at søge de vikarjob, som du finder interessante. Vi tager kun ansøgninger, der er søgt via det pågældende stillingsopslag, i betragtning.

Der kan gå alt fra få dage og op til 4-6 uger, før du hører fra os. Det varierer fra job til job og afhænger bl.a. af, hvor mange der skal ansættes, og hvornår arbejdet skal udføres. Du kan læse mere om ansøgningsprocessen og se status på dine ansøgninger ved at logge ind på din Moment-profil.

Alle, der søger job hos os, får et svar via mail eller pr. telefon. Har du ikke fået svar, skyldes det formentlig, at der endnu ikke er truffet endelig beslutning om, hvem og hvor mange der er det rette match til jobbet. Det kan selvfølgelig også skyldes, at vores svar ligger i dit spamfilter. Du kan se status på dine ansøgninger under "Mine ansøgninger" på din profil.

Du kan kun søge et job én gang. Du har derfor ikke mulighed for efterfølgende at udfylde ansøgningsfeltet. Du kan i stedet skrive en mail til info@moment.dk. Husk at henvise til jobnummeret. Dit CV kan du stadig nå at opdatere på din profil.

Du kan altid opdatere og ændre informationer på din profil under menupunkterne "Stamdata" og "Mit CV".

Du kan til enhver tid ændre din profil - også efter du har sendt en ansøgning. Vores konsulenter vil altid se den senest opdaterede version.

Tillykke med jobbet! Hvis du har fået et job via Moment, er det vigtigt, at du ikke sletter din profil, da du via din personlige profil kommunikerer direkte med Moment omkring vagtplaner, registrering af timer og mange andre vigtige informationer i relation til dit job. Hvis du har fået et job uden for Moment, anbefaler vi, at du nøjes med at afmelde din jobmail. Det gør du under menuen "Jobmail" på din profil. På den måde kan du senere søge job igennem os igen, uden at skulle oprette en ny profil, ligesom din historik bevares. Du kan til enhver tid slette din profil under "Stamdata".

Du forbedrer dine muligheder ved at have et opdateret CV på din profil og altid skrive en motiveret ansøgning til det job, du søger. Vi vil gerne høre om din motivation for at søge stillingen, samt de kompetencer du kan få i spil. Vi har samlet en række gode råd til din jobsøgning, som du kan se her på siden.

Vi tilbyder studie- og deltidsjob samt fuldtidsjob inden for forskellige fagområder. Vi har vikarjob af få dages varighed og længerevarende job, hvor du arbejder fast hver dag.

Din jobmail er sammensat ud fra de kriterier, du afkrydsede, da du tilmeldte dig jobmailen eller oprettede din profil. Du kan til enhver tid ændre og tilpasse dine jobønsker på din profil, så du får tilsendt de mest relevante job.

Moment er et vikarbureau. Det betyder, at du bliver ansat hos os, men du udfører arbejdet for en af vores kunder.

På mange af vores jobopslag er virksomhedens navn ikke nævnt. Det skyldes, at vores kunder ved at benytte vores service har outsourcet ansvaret for al kommunikation til Moment. Derfor er vi klar til at hjælpe dig, hvis du har spørgsmål angående et job. Du kan kontakte os på info@moment.dk eller tlf. 70 20 18 35.

Vi tror på, at det giver dig den bedste mulighed for at præsentere din motivation og kompetencer, når du skriver en ansøgning til den konkrete stilling. Derfor skal du som udgangspunkt altid selv søge vores ledige stillinger via det pågældende stillingsopslag. Hvis vi tidligere har været i kontakt med dig i forbindelse med et job, og vi har en åben mulighed, som vi mener er et godt match til dig, så kan vi godt finde på at kontakte dig.

Hvis du har spørgsmål relateret til vores app, så kan du kontakte os på telefon 70 20 18 35. Du kan også sende os en mail på info@moment.dk.

Vi har åbent mandag til torsdag kl. 08.00-16.30 og fredag kl. 08.00-16.00. Her kan du få fat i Moments konsulenter, der er ansvarlige for rekrutteringsprocessen og at sikre det rette match mellem dig som kandidat og et job. Det er også konsulenterne, der kan svare på spørgsmål vedrørende dine vagter og løn eller hjælpe dig med videre jobmuligheder efter et endt vikariat. Vi er desuden klar til at besvare de fleste spørgsmål pr. mail og telefon i følgende tidsrum: - Mandag-torsdag kl. 06.00-23.00 - Fredag kl. 06.00-20.00 - Lørdag-søndag kl. 08.00-18.00

Fik du ikke svar på dit spørgsmål?
Send
følgere på facebook
følgere på LinkedIn
følgere på Instagram
følgere på Twitter